Een nieuw merk lanceren?
Dat kan in 5 stappen!
Een nieuw merk in de markt zetten, hoe doe je dat eigenlijk? Er zijn 5 belangrijke stappen die zorgen voor een succesvolle lancering:
1. Marktsegment bepalen
Bepaal het aanbod en marktsegment zo helder en scherp mogelijk.
2.Doelgroep bepalen
Bepaal de doelgroep(en) die bereikt moet(en) worden.
3. Identiteit creëren
Maak duidelijk wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie. En stel de expertise & dienstverlening nauwkeurig vast.
4. Vertel een verhaal
Achter elk merk hoort een goed verhaal. Maak duidelijk ‘wat het waarom is’ van je bedrijf.
5.Professionele uitstraling & communicatie
Bij alles wat je communiceert, is uitstraling van professionaliteit cruciaal. Bepaal welke middelen ideaal zijn om in te zetten voor jouw merk en zet voldoende middelen in om de kans op succes te maximaliseren.
Starten maar!
Wanneer je net begint met het opzetten van je merk, is het belangrijk echt alle stappen te volgen. Zonder doelgroep geen passende vormgeving. En zonder verhaal, geen pakkende boodschap voor jouw doelgroep.
Zou je graag meer informatie willen over deze 5 stappen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder!
Hollandse koekjes op de internationale markt: Puur Hollandse uitstraling
Een succesvol logo
Een nieuw merk starten gaat samen met een nieuw logo.
Het juiste logo en de juiste stijl zijn essentieel voor een succesvol merk. Het is belangrijk dat een logo en stijl het verhaal vertellen van jouw bedrijf. Met een sterk merk verleid je potentiële klanten om een beroep te doen op jouw producten of diensten. Lees meer…